Sidor

måndag 29 juli 2013

Sommarkväll i Vallda

Det har varit ett helt underbart väder här på västkusten på det senaste och flera härliga dagar vid havet. En kväll blev det ett kvällsdopp och jag lyckades få till några bra bilder. Dessa bilder utgör basen till en layout som jag tänkte sätta upp på väggen som ett minne från sommaren. En del av layouten besår också av snäckor som vi plockat på stranden tillsammans jag, min fyraåring och ettåringen på ett hörn. Hon ville också hjälpa till såklart, även om hon var mest road av att plocka ur hinken än i... ;-)

Jag fick inspiration av Veckans skiss sommarutmaning som hade temat semester och såg ut såhär:
 Jag använde mig av ett papper från My Mind's Eye som bas och stämplade lite på det. Sedan gjorde jag en sandstrand i texture paste som jag färgat in med akrylfärg till en lämplig sandig kulör. I den fäste jag infärgad ostduk och snäckor om vi plockat. Sen fick jag "lite feeling" (haha...) och grävde fram lite gamla småpärlor som jag fäste i målningen. Först hade jag tänkt lämna det så, men sen tyckte jag såklart att något saknades ändå. Mina layouter är inte gjorda på en kvart må ni tro... ;-) Så jag målade dit lite hav också, med Twinkling h20. Så skimrar det så fint. Precis som havet gjorde den är kvällen!



Hoppas ni alla har en fin sommar och semester!
/ Beatrice.

1 kommentar:

  1. Oj vilken härlig strand du gjort. Jättefint. Tack för ditt fina bidrag till sommarutmaningarna på VS.

    SvaraRadera