Sidor

torsdag 10 januari 2013

Vintertavla

Jag har haft en idé ett tag om att skapa en serie årstidsbilder till ett insynsskydd som jag håller på med till våra stora fönster. Utmaningen "Snöigt värre" i Svensk Scrapbookings Nyårsscrap sparkade igång mig. :-) Det blev alltså en vintertavla, med motivet ett snöigt vinterlandskap i soluppgång.


Jag har använt mig av mixed media teknik till min tavla, där grunden är ett vanligt slätt vitt cardstock. Ovanpå det har jag använt mig av en teknik som jag provat mycket på sistone, men osäker om jag visat upp här i bloggen. Det är distress inks som jag har använt och med hjälp av en svamp fadat (jag är helt scrapskadad, vad säger man på svenska?) ihop färgerna. Sen har jag skvätt lite vattendroppar över på slutet. 

Granarna är stämplar från Magnolia som ja maskat ihop. Snön är gjord med snow marker (som puffar upp när man värmer motivet), Aleene's glitter snow och stardust stickles. I utmaningen ingick även att man skulle  ha med lite tyg på sitt alster, det blev lite pälstygsfluff som fick bli lite yvig nysnö i min skog.



De utstansade snöstjärnorna från Martha Stewart har jag embossat med UTEE (såå kul medium att jobba med, nytt för mig, gammalt för andra tror jag...)och sedan hällt i diverse glitter och micropärlor. blir superfint och glittrigt, precis som snön en riktigt kall vinterdag. Åh vad jag längtar efter det och inte det här regnet vi har nu... :-(

Inspiration fick jag istället av att googla "winter sunrise" och fick då bla upp detta underbara foto:


Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

1 kommentar: