Sidor

söndag 6 januari 2013

Vintage tack-kort

Jag har fått en sådan fin present av en väninna till min mamma, Elisabet heter hon. Det är en massa vackra gamla spetsar och band, som ser ut att vara riktigt gamla och en del ser tom handgjort ut. Det finns en historia bakom med en gammal butik som låg i Stockholm och det jag fått är sådant som är kvar från den butiken. Eftersom jag också gillar att sy och är fascinerad av modehistoria och handarbete, så är jag förstås jätteglad över denna present. Det är som ett litet textilmuseum jag fått ta del av nästan känner jag. Andra synördar känner säkert igen sig när jag säger att det är en speciell känsla att få sitta och klappa på så fina spetsar och band. Enda problemet är att man blir lite harig att göra något av det, för visst borde jag använda en del av det också, och inte bara sitta och klappa på det... :-)

Så inspirerad av denna fina gåva är detta tack-kort till Elisabet gjort i stilen vintage. Jag har använt en del av en vacker gammal tyllspets från gåvan på kortet. Visst är den fin?
Stämpeln jag använt är från Hero arts och jag har färgat in den med olika lila och bruna nyanser av Distress ink. Ovanpå har jag även målat med Twinklings H2o's så att det blir lite lyster, syns lite bättre på denna bild:
Avslutade med flertalet blommor och blad i lila och ljust bruna nyanser.

Molly's Scrapbooking har en Cybercrop just nu där en av utmaningarna var att scrappa i vintagestil och med detta kort deltar jag där.

Tack för titten!
/Beatrice.

2 kommentarer: