Sidor

tisdag 4 december 2012

Hortensiablommor i vintertid

 Även om det är roligt med allt julstök i pysselhörnan, så är det kul med ett avbrott också som omväxling. Det blev ett blomkort till en person som är väldigt förtjust i att påta i trädgården.

En av mina favoritblommor är Hortensia och jag försökte skapa en 3-d variant till detta kort. Inspiration fick jag när jag surfade runt lite på nätet. Utgångspunkten för blomman är stansar från Martha Stewart (Hydrangea punch samt 3-in-1 hydrangea). Blommorna formade jag sedan med hjälp av verktyg så att de fick sin form och sen monterade jag dem med smältlim på en cirkelform. Bakom cirkeln monterade jag lite blad (Nellie Snellen bladpunch som är så användbar till allt!). Pappret jag använt var en del av min fina vinst från Scrapptorgets Cybercrop. Passade perfekt till detta kort. Övrigt papper är spillbitar, perfekt när man ska stansa ut mycket småsaker.

I en blomsterträdgård hittar man ju självklart också fjärilar (fjärilstokig som jag är måste jag ju självklart få in ett par såna här också hehe...). Just dessa är gjorda i papperslera och med hjälp av en silikonform från Martha Stewart. Papperslera blir så lätt när den torkar att den är perfekt att sätta fast på kort. Jag har målat fjärilarna när de torkat med twinklings. Det blir ett jättefint lyster som nog tyvärr inte görs rättvisa av mina foton...


Kortet är med i Scrap-Perras decemberutmaning som passande nog har temat blommor!

Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice.

2 kommentarer: