Sidor

söndag 30 december 2012

Än är inte julen slut...

....åtminstone inte förrän jag visat alla årets julkort! :-) Här är ett kort jag gjorde med inspiration från Scrapptorgets fantastiska kortvikningsserie nu i december. Så många fina alster och vikningar, helt klart en inspirationskälla att återkomma till när fantasin tryter resten av året också (alltså nästa år då - 2013, bara 1 dag kvar på 2012 nu ju...)
Jag provade en gammal favorit igen, gatefold card. Så här blev min variant med Luciatema. Den överlämnades till mottagara just på Luciadagen nämligen så det var ett passande tema. 



 Lite fler detaljbilder och info följer här...

 Luciasången embossad i guld och så guldstickles runt hela öppningen. Åh, vad jag älskar att få använda så här mycket glitter utan att skämmas :-D Motivet är målat med en blandning som jag gillar, distress markers för hud och hår och resten med twinkling h2o's, så att man får lite skimmer i motivet, Blir jättefint, speciellt på julkort. Lussebullevagnen däremot är målad med copics. Motiven är från Slöjd-detaljer och hÄnglar & stÄnglar.
Inka Gold i varm guldton på blad och blomblad. Grenarna utstansade i guldpapper.

Gott nytt år på er!
/ Beatrice

1 kommentar:

  1. Så fint! Lilla Lucian är jättesöt och vackert färglagd. Kul att du blev inspirerad av vår adventskalender och mitt kort!

    SvaraRadera