Sidor

söndag 21 oktober 2012

Färgsprakande layout


En höstlayout snabbscrappad nu på kvällen och var den sista utmaningen jag hann med i cybercropen hos Scrapptorget. Den föreställer min äldsta dotter, då strax över 1½ år gammal på en höstpromenad i Trädgårdsföreningen här i Göteborg. Vi gick ofta dit och lekte på den tiden och ibland hade jag med mig kameran. Jag gillar verkligen detta foto eftersom hon är i fokus och naturen runt omkring henne är lite suddig. Kortet är taget i rörelse och hon var sällan still, så det är ett kort som verkligen visar henne i den åldern. Dessutom tycker jag inte det är så illa av en kompaktkamera som man kanske inte kan förvänta sig så mycket av egentligen.

Layouen innehåller: utstansade löv, uppiffade med distress färger, små akrylpluppar (som ni som har kollat här förut vet att  jag älskar), en doilystämpel från Hero Arts stämplad med en Big&Juicy regnbågsdyna från Ranger, Dylusionssprayad tag som tittar fram bakom fotot. Glossy accents på bokstäverna HÖST som såklart inte hunnit torka än när fotot togs (23.45 typ)...

Mitt bidrag till Scrapptorgets CC utmaning Färgsprakande layouter, man skulle inspireras av detta härliga foto:
och detta färgtema:

Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig LO! Verkligen liv i fotot och ljuvliga färger :)

    SvaraRadera