Sidor

måndag 2 juli 2012

Entimmes-utmaning

En timme en utmaning är en ny rolig utmaning på Svensk Scrapbooking som dyker upp lite då och då. Man har alltså en timme på sig att skapa något (utifrån vissa kriterier), fota det och mejla in. De sista två stege tar för mig oftast tio miuter bara det, så det kan bli stressigt. Men det är kul! Denna gång fick jag en idé direkt och det ni ser ovan blev resultatet. Man skulle utgå från en bingobricka och välja en rad. Jag valde den sista: tag, sömmar, bling, fjäril och stencil.
Först mistade jag med olika färger av Dylusions och Glimmer mist och använde mig av stenciler/schabloner också. På detta stämplade jag med olika fjärilsstämplar (jag är väldigt förtjust i fjärilar så de förekommer ofta på mina alster). Sen sydde jag lite med symaskinen och satte fast diverse bling. Avslutade med att fästa en öljett, trä i lite band och gnugga lite här och där på pappret med Inka gold rosa. Tyvärr syns det inte så bra på fotot, men det gav ännu mer bling åt tagen.

Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice.



4 kommentarer:

  1. Hallå där!Fina grejjer du gör och fin blogg - har lagt till dig på min blogglista och ser fram emot höstens bravader tillsammans :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh tack :-) ja, det ska bli skoj! Skriver mer på din blogg...

    SvaraRadera
  3. Hej! Grattis till ditt ambassadöruppdrag! Ser fram emot att jobba ihop! Nu ska jag fortsätta kika här i din blogg på alla härliga alster!

    SvaraRadera
  4. Tack och grattis du med. Ja, det ska bli himla kul! Skriver mer i din blogg! :-)

    SvaraRadera