Sidor

onsdag 27 juni 2012

Namngivningsfesten, layout nr 1

Detta är den första av två layouter som jag scrappat om vår yngstas namngivningsfest som vi hade i slutet på maj. Fotona från festen blev tyvärr inte jättelyckade, som ni ser är det motjus på denna bild, men fördelen är att åtminstone alla i familjen syns! 
Jag bestämde mig för en enkel layout eftersom fotot är ganska stort i förhållande till sidan. (Jag scrappar oftast i 8x8 format eftersom det ska in i barnens fotoabum som är av den mindre storleken. Därför använder jag oftast plattare dekorationer också, annars går ju inte albumen att stänga.)

De söta pappren och klistermärkesdekorationerna är alla från Echo Parks fina serie This & That. En serie där det känns som om varje papper är användbart, inte alltid det är så tycker jag. Jag gillar också att de kombinerat väldigt mönstrade papper med en ganska enkel baksida, så man kan välja  eller kombinera. Det enda jag lagt till är effektgarnet som jag fäst flaggspelet på. Det finns också ett flaggspel på fotot om man tittar noga.

Layouten är gjord efter denna fina skiss, nr 1, i Midsommarcropen på Svensk Scrapbooking.
Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar