Sidor

lördag 23 juni 2012

Den lilla latmasken

Igår satte den årliga Midsommarcropen igång på Svensk Scrapbooking och idag när jag kom hem från vårt midsommarfirande så satte jag nästan genast igång med den roliga utmaningen "Ordlådan". Man skulle skapa en layout med inspiration från orden i denna ruta:


Jag fastnade direkt för orden "latmask"och "dammtussar" och tänkte på detta nytagna foto på vår 3½ åring som plötsligt blivit så intresserad av att leka att hon ska sova (på alla andra ställen än just sängen) ;-)
Jag använde mig även av orden "blå" (färgen förekommer lite här och var på layouten) och "glitter" (glittriga dammtussar).
Mina dammtussar skapade jag av olika molndies från Quickutz. På det ena molnet har jag stämplat med en jättesöt liten stämpel som ingår i ett set som heter "Little kids" - pyttesmå barn som gör olika saker. Det är asiatiska stämplar inköpta billigt på tradera. Alfabetena är Quickutz Cotton candy och Tim Holtz Alphabetical. Det sista är utstansat i grå wellpapp.


Kul att ni tittade förbi och ha en skön fortsättning på midsommarhelgen!
/Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar