Sidor

söndag 18 mars 2012

Så har man blivit med BIA...

Japp! Jag var på Scraploppis i Göteborg igår och hittade diverse godsaker. Såg en så fin rosa BIA som stod där i en kartong med tillbehör till ett väldigt bra pris så jag slog till! :-))) Och igår kväll hann jag prova den och göra min första bok.

Det är en bok med 4cc-papper som jag skurit till och där jag kan provmåla stämpelmotiv och skriva upp vilka copicpennor jag använt . Jag gjorde ett 5½ inch-album (motsvarande typ A6-storlek) och eftersom jag ville ha mååånga sidor att färglägga på så valde jag 1 inch-spiralen och gjorde 9 hål. Omslaget gjorde jag av ett kasserat plastpärmsomslag  och klädde in det med papper från Kaiserkrafts underbara 6½" block Chapter One. Så här blev resultatet:
                                                                    Framsida med lite bling och en tag.

 Insidan bak

Ett motiv färdigt att färgläggas! Jag förvarar mina pennor i tygpåsar i samma färgnyans som pennorna. Kanske borde visa upp dem här någon gång...

Jag blev riktigt nöjd med mitt första BIA-projekt och jag hoppas det bli fler!

Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

3 kommentarer:

  1. Den blev verkligen fin. Tycker absolut du ska visa upp dina påsar till pennorna också :)

    SvaraRadera