Sidor

torsdag 16 februari 2012

Jag har bakat ett mästerverk...


...alltså detta kort! ;-)  Mästerverk eller inte, så var i alla fall namnet på utmaningen på Svensk Scrapbooking och detta var receptet man skulle följa:

1 st Alfabet. Tex Thickers, Stickers eller utstansat. 
2 st Stämplar. Om du använder textstämplar så räknas det som en stämpel. 
3 st Mönstrade papper
4 st Dekoration. Det ska vara olika dekorationer, tex så räknas knappar som EN dekoration oavsett antalet. 


Alfabet: Namnet på mottagaren är utstansat med Quickutz Moxie-alfabet.
Stämplar: The Greeting farm Laundry och Whimsy stamps Everyday mini postage stamp sentiments (utstansat med deras tilhörande frimärkesdie).
Mönstrade papper från Cosmo Crickets 6"x6" block Social club och Salt Air, och retroblommorna är utstansade i Echo Parks papper A walk in the park: Playful stripes.
Dekorationer: Blommor, knappar, band och charm.

Kortet är gjort till min kära vän Carolina som snart fyller år. Hon är precis som jag en textilnörd av stora mått, så därför detta stämpelval. Jag tänkte mig tvätthögen som en tyghög :-)

Motivet är målat med copics i dessa färger:
Hud: E00, E02, R02
Hår: E11, E13, E15, E08
Hårband, kläder och tofflor: R02, R05, R14, R17
Övrigt: YG03, YG17, YR20, YR23, B00, B02, BG09, 0.

Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice.

2 kommentarer:

  1. Supergulligt kort, du har verkligen lyckats med utmaningen :) Lycka till!!

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint kort. Har kikat runt här lite på din blogg och ser att du gör mycket fint.

    Kram

    SvaraRadera