Sidor

söndag 29 januari 2012

Elegant gratulationskort

Det är många födelsedagar i vår familj i januari och detta lite eleganta kort är till min svärmor.

Det är också ytterligare ett kort till Allt om Scraps bloggparty som pågår till den 31 januari. Denna är till Uljas utmaning att inspireras av något av hennes alster. Jag valde denna och inspirerades av den som en skiss och även i viss mån av mönsterbakgrunden.

Min bakgrund är torrembossad med hjälp av Quickutz/Lifestyle foldern Whimsy. Jag har rollat den med min brayer med färgen från en av mina regnbågsdynor, Big and Juicy från Ranger i färgen Waterfall. Texten är utskuren med Sophisticate alfabetet från Quickutz och färglagd med copics så att de skiftar precis som bakgrundspappret. Det syns föroppningsvis bättre här:
Blomman är gjord i Tildapapper från Panduro med hjälp av Tim Holtz Paper Rosettes och i mitten fäste jag en blingig brad.  
Kul att ni tittade förbi!
Beatrice

3 kommentarer:

  1. Så roligt att du vill vara med på min utmaning!

    Vilket jättefint kort! Fina färger och pappersblomman är verkligen läcker! Gillar den embossade bakgrunden, har tittat en del på den foldern, men försökt intala mig att jag inte behöver den, vi får väl se hur länge jag lyckas med det ... :)

    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha :-) Hehe, japp. Det är lätt beroendeframkallande med fina saker!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera