Sidor

tisdag 3 januari 2012

Altra något oväntat!

Japp, precis så är uppmaningen i Scrapgalens januariutmaning. Och eftersom jag är helt inne på alter just nu så passar detta mig perfekt. Till på köpet fick jag anledning att ta tag i kökets stora irritationsmoment för tillfället: Inköpslistan är slut och var ska man då skriva upp vad som behöver köpas hem? Lösa lappar är ingen höjdare hemma hos oss. De kommer bara bort.

Jag hade en gammal hållare för inköpslistor men där själva lista varit slut sedan länge, den bestämde jag mig för att återanvända och altra. Den behövde verkligen en complete make over. Se bara så sorglig den såg ut:
Så jag satte igång och en stund senare såg den istället ut såhär:
Själva inköpslistan är en clingstämpel från See d´s. Mycket användbar! Ovanför den har jag stämplat med Making memories magnetalfabet. Sen har jag fuskat lite och kopierat detta i kopiator för jag orkade inte med att stämpla upp så många listor som vi behöver... ;-)  Listorna går också enkelt att ta ner eftersom jag limmat fast en pappersklämma på tavlan. Jag har även dekorerat med chipboard som följt med i någon tidning. Fäste ett band på sidan med plats för en penna så att man kan skriva upp vad som behöver köpas direkt utan att behöva leta efter en penna...
Pappren jag använt är Modern Homemaker från October Afternoon. Gillar verkligen de där gamla femtiotalsannonserna.  Humorn man kan se i dem idag passar mig. :-)
Kul att ni tittade förbi!
Beatrice

3 kommentarer:

  1. Wow så snygg den blev! Kul idé! Vad roligt att du är med och tävlar hos oss på Scrapgalen! /DT Ulrika

    SvaraRadera
  2. Superfin inköpslistehållare. :)

    /Annika

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Kul att du är med och tävlar!

    SvaraRadera