Sidor

söndag 4 december 2011

Ett till julkort från pysselverkstaden...

Japp, i pysselverkstaden tillverkas nu julkort (och diverse julrelaterat alter) för hela slanten.

(Nåja, ett undantag finns, jag håller på och sy julklänningar till mina två döttrar, snart 3 år respektive snart 2 månader. Helt olika storlekar och modeller alltså, men med samma tyger. Får väl visa upp det här också sen när det är klart. Men det är en parentes!)

Motivet till detta kort blev jag inspirerad av från ett annat kort, som finns på bloggen Ett julkort i veckan. Det var en utmaning där att lifta eller inspireras av något annat kort som funnits med i bloggen under året och jag föll för kortet av Chruss under vecka 10. Både djurmotivet och fusksnön inspirerade mig!

Man skulle också bidra med en idé på en julkortsutmaning till nästa år. Det skulle kunna vara att använda en stämpel som inte är julrelaterad på kortet, ungefär som jag gjort här. Man kan ju ändå få det juligt genom de andra detaljerna. I mitt fall är det väl bakgrundspapprena (My minds eye) och de snöiga dekorationerna som gör det. (Aleene's glitter snow är verkligen en höjdare för detta ändamål!) Här en detaljbild på det lilla rådjuret från The greeting farm där det står i snön:


Ha en skön andra advent!
/Beatrice

2 kommentarer:

  1. Åh d här kortet gillar ja, jätte sött!!!
    Tack för titten hos mig : )

    SvaraRadera
  2. Wow, så fantastiskt vackert kort du har gjort! Tack för att du har varit med och bidragit till julkortsbloggen!

    SvaraRadera