Sidor

söndag 25 december 2011

Altrad tändsticksask

 Här syns en altrad tändsticksask som jag gjort till min svärmor. Den är med i Pysselmyrans alterutmaning som pågår just nu. Pappret är  akvarellpapper som jag målat med distress stains i 2 olika nyanser och sedan med hjälp av en snöflinga som schablon (Scandinavian snowflake, vilken annars? :-) ) har jag gjort mönster med Aleene's glitter snow. De snöstjärnor somanvändes satte jag sedan fast som dekoration. Två andra snöflingestansar användes också. Tagen är från ett klippark av Pion design.
 Så här ser den andra sidan ut. Även dessa papper är egengjorda. Bakgrundspappret är från en gammal visbok som jag kopierat och sedan fått att se äldre ut med hjälp av distress ink. Luciatåget är stämplat med versamark ink och sedan embossat vitt. Kul att inte färglägga en motivstämpel som omväxling!
Här är lite närbilder på asken:

Ha en bra fortsättning på julhelgen och kul att du tittade förbi!
/Beatrice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar