Sidor

tisdag 29 november 2011

Tre gubbar från Pepparkakeland

Inspirerad av min dotter som just nu håller på och tränar inför Luciafirandet på dagis, har jag skapat detta kort. Vi går alla i familjen och nynnar på julsånger just nu, och min dotter allra mest så klart! :-)

Scraplagrets adventsutmaning del 2 går ut på att göra kort eller en layout med en julsång på. Så här blev mitt bidrag:
Jag tycker pepparkaksgubbestämplarna är så söta. De är färglagda med copicpennor och pyntade lite extra med pearl maker-penna (creme). Nästan som riktig kristyr... Det var riktigt pilligt att lägga på dock och jag fick använda mig av tandpetare. Samma sak på de små pepparkakshjärtan som ni ser uppe i hörnet. Granen i form av en pepparkaksform är en dekorknapp. Sångtexten är handskriven.

Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice

1 kommentar:

  1. Vilket gulligt kort!! Vad roligt att du är med och tävlar hos oss! /DT Ulrika

    SvaraRadera