Sidor

måndag 28 november 2011

Julkort i blått

Nu är julkortstillverkningen i full gång och till detta kort utgick jag från En liten butiks fina skiss i deras novemberutmaning:
Man skulle använda embossing också på sitt alster. Kul! Jag använder embossing en del, men man borde nog göra det mera, för det är en kul teknik. Men nu bestämde jag mig för att ta igen detta, för jag har använt mycket embossing på detta alster.
Bakgrundsfärgen är skapad med två olika distress stains: broken china och tumbled glass. Stämpelmotivet (visst är det väl en gammal bokmärkesängel, såna man samlade på när man var liten?) är från Reprint och embossat först i ljusblått embossingpulver, sedan täckt med crackle accents, som ju ger en krackeleringseffekt när det torkat. Ängeln är monterad på en snöflingedies (Marianne Design). Ovanpå snöflingan har jag målat med snow marker som jag sedan puffat upp med embossingfönen.
De olika snöflingorna är även de embossade i vitt och vit-silver. Här en till bild som förhoppningsvis gör kortet rättvisa!
Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar