Sidor

lördag 8 oktober 2011

Höstkort med fem ord


Just nu firar Svensk Scrapbooking 5-års jubileum med en CC! Flera roliga utmaningar som man kan ägna sig åt medan man går och väntar på en bebis som bestämt sig för att komma lite sent... ;-)
Till denna utmaning skulle man göra ett kort och se till att inkludera 5 ord. Lite klurigt, men jag kom på mina ord genom stämpeln som jag valde att använda: Autumn winds av Rachelle Anne Miller. En av mina favoritillustratörer helt klart!

Flickan i höstlöven är färglagd med copics och så även bakgrunden. Formen av en blomma fick jag genom att använda Spellbinders dies blossom three. Bakgrundsformen är distressad med färgerna spiced marmalade och rusty hinge, härliga höstkulörer tycker jag. Sedan gjorde jag ett mönster ovanpå med färgen rusty hinge med hjälp av en pytteliten lövstämpel från Hero arts (som jag haft i evigheter tror jag, edit: 2002 står det på förpackningen!) . Bakgrundspappret är från en favoritstack från DCWV som jag använt många gånger The Crafty stack.

Löven är utstansade och embossade med små dies från Cherry Lynn designs och är sedan färgade med samma distresser som ovan plus fired brick. Löven och orden (som är utskrivna på vår skrivare) är fästa med hjälp av häftkuddar.  Runt om på kortet sitter små daggdroppar.

Kul att ni tittade förbi!
Beatrice.

2 kommentarer:

  1. Jättefint kort i härligt höstiga färger! Supergillar texten/orden!

    SvaraRadera
  2. Tack. Kul att du gillade det :-)

    SvaraRadera