Sidor

fredag 30 september 2011

Sepia colours

Jag blev inspirerad att måla ett stämpelmotiv i sepiafärger med mina copicspennor, och bestämde mig för att försöka med denna lilla söta asiatiska flicka från Hero arts (Four dolls, CL297). Hon är stämplad med en Brilliance dyna, coffee bean, på ett krämfärgat papper och sedan clearembossad. Därefter färglade jag henne.


Fönsterkortet är gjort av två olika storlekar av min favoritdie från Nellie Snellen (MFD025 Dots circle). Yttercirkeln är fastsatt med pyttesmå bitar av häftkuddar. Innanför sitter en mindre cirkel med motivet.


Detta kort är med i dessa utmaningar:
Hero arts september challenge: window cards
Mollys scrapbooking: inspireras av en bild. Jag inspirerades framförallt av den fina ramen på fotot! Se nedan.
Tack för att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

2 kommentarer:

  1. Så fint du gjort!!! Gulligt motiv. =)

    SvaraRadera
  2. Va fint Bea! Underbara färger också! Tänkte göra en Simon Says stamp beställning å undrar om du kanske vill hänga på - maila - om!! Kram K

    SvaraRadera