Sidor

torsdag 15 september 2011

Kort till en vän


Jag inspirerades av You do's kortskiss och gjorde detta kort till en vän.
Material som jag använt mig av är:

Spillbitar av krämfärgat papper för att göra kortstommen och sedan en Martha Stewart-stans (Doily lace) för att göra bården nedtill. Jag gjorde en egen bakgrund med hjälp av en stämpel ur Stempelgledes set ”Flourish hearts” (stämplat med distress ink walnut stain).

Cirkeln i brunt papper är utstansad med dies från Nellie Snellen (MFD 025) och bakom det har jag klistrat en cirkel av ett gulmönstrat pappret (Lullaby lane från Webster’s pages). Ovanpå den har jag stämplat hälsningen ”For you” från Hero arts (Birthday expressions) i brunt och embossat detta med clear embossing pulver.

Slutligen fäste jag i ena hörnet en utstansad fjäril från Cherry Lynn design (Exotic butterfly small) med en brad från You do. För att få en 3d-effekt har jag sedan monterat en bit wellpapp bakom hela motivet. Tyvärr är detta svårt att se på mitt foto! L

Längst ned i hörnet har jag dekorerat med två olika bruna rosor och ett blad. Kanterna nedtill och på fjärilen är distressade med färgen walnut stain.

Tack för att ni tittade förbi!
/Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar