Sidor

tisdag 21 juni 2011

Glad midsommar!

Denna midsommarstång gjorde jag till utmaningen att "altra eller tillverka en egen midsommarstång" i Svensk Scrapbookings midsommarcrop.

Det kändes som ett smått omöjligt projekt först, men med lite pepp från min kära sambo (tack Ville! :-) ) och efter lite klur på hur jag skulle få ihop själva stången så gick det bra. Själva stommen består av två gamla knapprör som ihopmonterats samt en bit rullad papp för toppen. Bottenplattan är också gjord av papp. Sedan fick jag användning för detta roliga gröna strukturpapper som jag köpt i en spillpåse från Arkivet nån gång. Blommorna som är virade runt stången är en stämpel från Hero arts set Four dolls som jag färglagt med Copic-pennor. Övriga "3d-blommor" är utstansade med   två olika sorters stansar från Tonic studios. Gräset nedtill är gjort med en Magnolia-die. Blåa och gula sidenband samt en bit Sverigeband fick också vara med på ett hörn. Avslutningsvis har jag fäst 2 (handgjorda) flaggor i toppen - en svensk och en estnisk. Detta eftersom vi är en tvåspråkig familj!

1 kommentar:

  1. Jättehärlig midsommarstång!
    Fräckt papper oxå! :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera