Sidor

söndag 26 juni 2011

Blomstergrind


Jag provade att måla akvarell med distressers häromdagen. Det jag ville åstadkomma var känslan av en vildvuxen trädgård. Jag målade på akvarellpapper och färgerna jag använde var pine needles, shabby shutters, scattered straw och broken china. När det torkat stämplade jag halva stämpeln Dandelion frame och ovanpå det grinden Metal flourish (båda från Hero arts), och sedan embossade jag det med ett fine detail-pulver. Tyvärr syns embossingen lite dåligt på bilden, men det blir verkligen en fin lite glansig finish på kortet.
Därefter fäste jag ett par olika rosor och blad på var sida av grinden, jag ville få fram känslan av att trädgården vuxit sig så vild att den vill ta sig ut! Blombladen fick pyttelite stickles stardust på sig också (kunde ju inte låta bli, glittertokig som man är ;-) ). En stor fjäril fladdrar ovanför staketet (från Cherry Lynn mini-die) och en pyttefjäril flyger borta vid horisonten.

Denna teknik måste jag använda mig av fler gånger, så kul att kombinera akvarell (som jag målat mycket förr) och stämpling!

Kortet är med i junis temautmaning embossing på Svensk Scrapbooking.

2 kommentarer:

  1. Alltså... :-o
    Det här kortet får mig helt mållös! Jag tycker det är så himla vackert ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord Laila :-)

    SvaraRadera